Obec Ostroměř
Oficiální stránky obce Ostroměř

Žádost osoby samostatně výdělečně činné o snížení zálohy na pojistné na veřejné zdravotní pojištění

3. Pojmenování (název) životní situace

Žádost osoby samostatně výdělečně činné o snížení zálohy na pojistné na veřejné zdravotní pojištění

4. Základní informace k životní situaci

Za osobu samostatně výdělečně činnou (dále též "OSVČ") se pro účely zdravotního pojištění považují:

  • osoby podnikající v zemědělství,

  • osoby provozující živnost,

  • osoby provozující podnikání podle zvláštních předpisů,

  • osoby vykonávající uměleckou nebo jinou tvůrčí činnost na základě autorskoprávních vztahů, s výjimkou činností, z nichž jsou příjmy podle zvláštního právního předpisu samostatným základem daně z příjmů fyzických osob pro zdanění zvláštní sazbou daně,

  • společníci veřejných obchodních společností a komplementáři komanditních společností,

  • osoby vykonávající nezávislé povolání, které není živností ani podnikáním podle zvláštních předpisů,

  • osoby vykonávající činnost mandatáře na základě mandátní smlouvy uzavřené podle obchodního zákoníku, pokud tato činnost není považována za zaměstnání podle § 5 písm. a) zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a mandátní smlouva nebyla uzavřena v rámci jiné samostatné výdělečné činnosti,

  • spolupracující osoby osob samostatně výdělečně činných, pokud podle zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, lze na ně rozdělovat příjmy dosažené výkonem spolupráce a výdaje vynaložené na jejich dosažení, zajištění a udržení.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci je oprávněna jednat OSVČ.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Zdravotní pojišťovna na žádost osoby samostatně výdělečně činné poměrně sníží výši zálohy na pojistné, a to v případě, že příjem této osoby ze samostatné výdělečné činnosti je po odpočtu výdajů vynaložených na dosažení, zajištění a udržení příjmu, který připadá v průměru na 1 kalendářní měsíc v období od 1. ledna kalendářního roku do konce kalendářního měsíce předcházejícího podání žádosti, nejméně však v období 3 po sobě jdoucích kalendářních měsíců, nejméně o jednu třetinu nižší než příjem připadající v průměru na 1 kalendářní měsíc v předcházejícím roce, v němž alespoň po část měsíce byla vykonávána samostatná výdělečná činnost.

Snížení lze provést na dobu nejdéle do konce kalendářního měsíce, který předchází kalendářnímu měsíci, v němž byl nebo měl být podán přehled podle § 24 odst. 2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění, ve znění pozdějších předpisů.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Písemně nebo osobně na příslušném pracovišti zdravotní pojišťovny (můžete využít rovněž elektronickou podatelnu, pokud je na internetových stránkách příslušné zdravotní pojišťovny zřízena).

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Na podatelně příslušné zdravotní pojišťovny.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Je požadováno sdělit:

  • jméno, příjmení,

  • trvalý pobyt a

  • rodné číslo pojištěnce.

Dále po vás může být požadováno sdělit:

  • obchodní jméno,

  • sídlo nebo místo podnikání,

  • identifikační číslo osoby, má-li ho přiděleno.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Jednotlivé zdravotní pojišťovny mají své formuláře.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Můžete využít elektronickou podatelnu, pokud je na internetových stránkách příslušné zdravotní pojišťovny zřízena.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotní pojištění, ve znění pozdějších předpisů

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

28. Popis byl naposledy aktualizován

15.10.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Odstávky elektřiny

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE:1
DNES:11
TÝDEN:1505
CELKEM:1213420

Hlásný profil Mezihoří

Hlásný profil Mezihoří

Digitální povodňový plán

digitální povodňový plán

Kotlíkové dotace

Kotlíkové dotace

Aktuální stavy toků

8.12.2024 00:10

Aktuální výška:

24 cm

8.12.2024 00:10

Aktuální výška:

62 cm

8.12.2024 00:15

Aktuální výška:

44 cm

Aktuální stavy hladiny v okolí
Lázně Bělohrad normální
Nový Bydžov normální
Rohoznice normální

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Přihlášení k odběru zpráv

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím e-mailů

CZECH POINT

czech point

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Interaktivní mapa

Interaktivní mapa